Tytuł pozycji:
Źródła innowacji w handlu detalicznym. Miejsce i znaczenie klienta
W handlu detalicznym wyróżnić można zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne źródła innowacji. Ich wykorzystanie zależy od potencjału przedsiębiorstw handlowych oraz rodzaju i zakresu wprowadzanych zmian. Innowacje absolutne są wprowadzane wyłącznie przez liderów innowacji – największe przedsiębiorstwa handlowe. Liczne przykłady innowacyjnych rozwiązań wskazują na kluczowe znaczenie klienta jako źródła innowacji. Klient jest źródłem informacji, inicjatorem i współtwórcą nowych rozwiązań w handlu detalicznym. Innowacje są odpowiedzią na zmieniające się nie tylko nabywcze zachowania klientów.
In retail trade can be used internal and external sources of innovation. It depends on the size of the trade enterprises and the nature and range of the changes. The absolute innovations are introduced only by the leaders of the innovation – the biggest trade companies. Numerous examples of innovative solutions show the crucial importance of the client as the innovation source. The customer is the source of information, the initiator of changes and co-founder of new solution for retail trade. The innovation is the response for the changing, not only purchasing behaviour of the customers.