Tytuł pozycji:
GTIN w Google, czyli co czeka sklepy internetowe po 14 lutego 2017 roku
Rozwój handlu internetowego odbywał się w Polsce w sposób spontaniczny. Wśród gigantów e-commerce wyrosły nowe firmy, których nie sposób było znaleźć w tradycyjnym handlu. Niestety, podmioty rozwijające się na rynku nie przykładały wagi do standardów znakowania produktów typowych dla dotychczas znanego modelu sprzedaży. Przykładem może być identyfikacja produktów, która w handlu tradycyjnym jest w pełni uporządkowana dzięki standardom GS1, a w Internecie rozwijała się za pomocą różnych pomysłów oderwanych od jednolitej formy znakowania i identyfikacji. Tę sytuację dodatkowo wzmacniał fakt, że nowe produkty, które pojawiały się w sieci, dotychczas nie sprzedawane na rynku tradycyjnym, nie posiadały numeru identyfikacyjnego GTIN (Globalny Numer Jednostki Handlowej ang. Global Trade Item Number), znanego jako EAN.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).