Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Symulacyjne badanie efektywności działania priorytetów dla tramwajów realizowanych w systemie sterowania ruchem

Tytuł:
Symulacyjne badanie efektywności działania priorytetów dla tramwajów realizowanych w systemie sterowania ruchem
Autorzy:
Czerliński, M.
Ruść, R.
Suda, J.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
sterowanie ruchem drogowym
transport publiczny
priorytet
public transport
traffic control system
priority
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Jednym z elementów wdrażanych w Polsce systemów sterowania ruchem drogowym jest moduł priorytetów dla transportu publicznego. Przedstawiono istotę działania priorytetu oraz podstawowe mierniki jego efektywności. Wśród metod badania efektywności priorytetu wyróżniono podejście ekonomiczne i symulacyjne. Przedstawiono przykład badania priorytetu przy pomocy symulacji wybranego ciągu ulic w Bydgoszczy, z wykorzystaniem środowiska symulacyjnego Vissim. Opisano opracowany model symulacji, jego powiązanie z systemem sterowania, przyjęty system detekcji i 4 badane strategie sterowania. Następnie przedstawiono przebieg symulacji i uzyskane w jej ramach wyniki. W dyskusji wyników porównano rezultaty symulacji dla przyjętych strategii sterowania. W podsumowaniu wskazano przyszłą możliwość rozszerzenia zakresu badania.
One of the elements of implemented in Poland traffic control systems is module of priorities for public transport. Essence of working priority and the basic indicators of its effectiveness were presented. Among methods for testing the effectiveness of the priority, there has been distinguished economic and simulation approach. An example of priority research based on simulation of chosen street in Bydgoszcz was shown, using Vissim simulation environment. Developed simulation model, its connection to the control system, adopted detection system and 4 tested control strategies were also described. Then, the simulation and its results were presented. In results discussion they were compared in terms of adopted control strategies. In summary, possibility of a future study extension was also indicated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies