Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A usability analysis of e-commerce systems: Prestashop, Magento and Joomla

Tytuł:
A usability analysis of e-commerce systems: Prestashop, Magento and Joomla
Autorzy:
Wijaszka, Marcin
Dzieńkowski, Mariusz
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
e-commerce systems
usability analysis
eye tracking
systemy e-commerce
analiza użyteczności
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This article focuses on the analysis of available open-source e-commerce systems in terms of their usability in the context of factors such as website consistency, interactivity, interface memorability and the level of aesthetics. The study compares the Prestashop, Magento, and Joomla with the HikaShop module. An experiment was prepared, consisting of three elements: a test scenario, during which the task completion time was measured, an eye-tracking study, providing objective results showing how users look at a given system and a survey aiming to obtain opinions on the analyzed systems. Each e-commerce platform was tested by a different research group of 10 people who had not used these systems before. The results of the study indicate that the Prestashop system offers the most efficient interfaces, presenting content and providing functions that are more easily assimilated and better understood by users compared to the other two tested systems.
Niniejszy artykuł skupia się na analizie dostępnych systemów e-commerce typu open source pod względem ich użyteczności w kontekście czynników takich jak: spójność strony, interaktywność, zapamiętywalność interfejsu czy też poziom estetyki. W badaniach porównano ze sobą system Prestashop, Magento oraz Joomla z modułem HikaShop. Przygotowano eksperyment, który składał się z trzech elementów: scenariusza testowego, podczas którego dokonano pomiaru czasu wykonania zadań, badania eyetrackingowego, dostarczającego obiektywne wyniki, pokazujące sposób patrzenia użytkowników na dany system oraz badania ankietowego mającego na celu uzyskanie opinii na temat analizowanych systemów. Każda platforma e-commerce była testowana przez inną grupę badawczą składającą się z 10-ciu osób, które wcze-śniej nie korzystałyz tych systemów.Wyniki badań wskazują, że system Prestashop oferuje najwydajniejsze interfejsy, prezentująctreści i dostarczającfunkcje, które są łatwiej przyswajalne i bardziej zrozumiałe przez użytkowników w stosunku do dwóch pozostałych testowanych systemów.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies