Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój bezwładnościowych stanowisk badawczych układów hamulcowych

Tytuł:
Rozwój bezwładnościowych stanowisk badawczych układów hamulcowych
Autorzy:
Łyczko, R.
Trybus, G.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
układ hamulcowy
układ sterowania
pojazd samochodowy
vehicle hydraulic brake
hybrid vehicle
environmental protection
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przybliża ideę oraz podstawy badań hamulców hydraulicznych pojazdów samochodowych na bezwładnościowych stanowiskach badawczych a także przedstawia trendy ich rozwoju. Poruszone zostały kwestie zmian mechanicznej budowy stanowisk, ewolucji systemów akwizycji pomiarów oraz układów sterowania. Omówiono nowe gałęzie rozwoju badań hamulców jak badania hałasu i drgań czy nowe wyzwania związane z pojazdami hybrydowymi, a także wyzwania z dziedziny ochrony środowiska i emisji cząstek stałych. Omówiono główne różnice w sposobie użytkowania hamulca w pojazdach silnikowych konwencjonalnych i hybrydowych oraz konsekwencje tych różnic dla bezwładnościowych stanowisk badawczych oraz ich wpływ na rozwój materiałów okładzin hamulcowych. Określono trend stanowiskowych badań układów hamulcowych na najbliższe lata.
Article describes concept and basis of vehicles hydraulic brakes inertia test stations and presents the trends of their development. It addresses changes in the mechanical construction, the evolution of measurements acquisition systems and control systems. Discusses the development of new branches of research as NVH (noise, vibration, and harshness) and the new challenges connected with hybrid vehicles, as well as challenges in the field of environmental protection and emissions of particulates. Elaborates on the principle differences in the use of braking systems between conventional motor vehicles and hybrid vehicles, and the consequences of these differences for inertial research positions and their impact on the development of brake lining material. Specified the trend of bench testing of braking systems in the coming years.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies