Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Risk-based reliability allocation methodology to set a maintenance priority among system components: a case study in mining

Tytuł:
Risk-based reliability allocation methodology to set a maintenance priority among system components: a case study in mining
Autorzy:
Gölbaşı, O.
Demirel, N.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
priorytety utrzymania ruchu
alokacja niezawodności
ocena ryzyka
systemy produkcyjne
maintenance priority
reliability allocation
risk assessment
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This study aims to build up a maintenance priority methodology for system components with the help of existing literature on reliability allocation. The offered methodology was applied to two high-capacity earthmovers using actual datasets collected by operations in Tuncbilek Coal Mine, Turkey. Prioritization of maintenance for components was achieved by adapting their operational risk factors to a generic reliability allocation algorithm. In this sense, direct and indirect financial consequences of component failures were considered in estimation of risk severity factors where component reliabilities were assessed comprehensively with top-to-bottom evaluation to determine risk occurrence factors. This paper is the first initiative in component maintenance prioritization in the mining sector where machinery reliabilities have a vital importance in production. In addition, previous studies have generally used reliability allocation as weakness detection tool in design and development of their systems. In this basis, this paper utilizes reliability allocation in instantaneous measurement of component maintenance requirements during operation.
Celem niniejszej pracy było stworzenie, na podstawie dostępnej literatury na temat alokacji niezawodności, metodologii ustalania priorytetów zadań utrzymania ruchu dla części składowych systemu. Zaproponowaną metodykę zastosowano w odniesieniu do dwóch spychaczy dużej mocy, wykorzystując przy tym rzeczywiste zbiory danych zebrane przez operatorów Kopalni Węgla Kamiennego Tuncbilek w Turcji. Ranking zadań utrzymania ruchu elementów tych maszyn utworzono poprzez adaptację operacyjnych czynników ryzyka do algorytmu adaptacyjnego alokacji niezawodności. W ocenie czynników ryzyka uwzględniono bezpośrednie i pośrednie skutki finansowe awarii części składowych, przy czym niezawodność części składowych oceniano szczegółowo stosując ocenę odgórną w celu określenia czynników występowaniu ryzyka. Niniejsze opracowanie jest pierwszą próbą ustalenia priorytetów obsługi serwisowej części składowych w sektorze górniczym, gdzie niezawodność maszyn ma ogromne znaczenie dla produkcji. Ponadto, we wcześniejszych badaniach, alokację niezawodności na ogół stosowano jako narzędzie wykrywania słabości w zakresie projektowania i tworzenia systemów. W przedstawionej pracy, natomiast, alokację niezawodności wykorzystuje się do chwilowego pomiaru konieczności obsługi elementów systemu w trakcie jego pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies