Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Inicjacja uszkodzeń gorącej części lotniczych silników turbinowych

Tytuł:
Inicjacja uszkodzeń gorącej części lotniczych silników turbinowych
Autorzy:
Szczepankowski, A.
Szymczak, J.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
lotniczy silnik turbinowy
wtrysk paliwa
zasadnicza komora spalania
zespół turbiny
dopalacz
proces niszczenia części i podzespołów
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono przyczyny inicjacji uszkodzeń elementów rur żarowych zasadniczej komory spalania i zespołów turbin, które najczęściej występują w procesie eksploatacji lotniczych silników turbinowych (LST). Zilustrowano je licznymi przykładami postępującej degradacji stanu powierzchni części i podzespołów różnego typu silników lotniczych, stwierdzanej podczas kontroli endoskopowych. Na podstawie wyników systematycznej obserwacji omówiono proces niszczenia powierzchni łopatek wieńca wirnika turbiny. Zwrócono uwagę na dotychczasowy i nadal obowiązujący sposób oceny przydatności LST do dalszej eksploatacji z uwzględnieniem specyfiki jego użytkowania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies