Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ naprężeń wywołanych obciążeniem belki na poziom własnego pola magnetycznego badanego za pomocą metody magnetycznej pamięci metalu

Tytuł:
Wpływ naprężeń wywołanych obciążeniem belki na poziom własnego pola magnetycznego badanego za pomocą metody magnetycznej pamięci metalu
Autorzy:
Kosoń-Schab, A.
Smoczek, J.
Szpytko, J.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
magnetyczna pamięć metalu
rozkład pola magnetycznego
badania nieniszczące
continuous inspection
metal magnetic memory
stress
non-destructive research
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Konstrukcje wielkogabarytowych urządzeń transportu przemysłowego, poddane obciążeniom wynikającym z rodzaju ich pracy, narażone są na powstawanie dużych naprężeń. Naprężenia te mają wpływ na wytrzymałość zmęczeniową konstrukcji i uszkodzenia struktury materiału. W artykule przedstawiono wybrane wyniki pomiarów właściwości modelu konstrukcji dźwigara suwnicy pomostowej wykonane metodą magnetycznej pamięci metalu oraz metodą tensometryczną z zamysłem do oceny jego stanu technicznego. Zbadano wpływ zmiany obciążeń konstrukcji na stan magnetycznego strumienia.
The large industrial cranes carry out transportation operations in the presence of a large impact load and mechanical stresses acting on the crane’s structure. The safety and efficiency of crane operations can be improved through providing the continuous structural health monitoring of crane’s equipment and components. Advanced non-destructive techniques can be employed for inspection of cranes during operation, that leads to reduce the down time costs and increase the safety confidence in the monitoring process. In this paper, the problem of continuous inspection of crane’s structure using the metal magnetic memory method is considered. The influence of operational variations on the self-magnetic flux leakage signal is investigated and quantitatively analyzed based on the experimental results obtained on a laboratory-scaled overhead travelling crane.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies