Tytuł pozycji:
Kierunki zmian modelu mobilności na podstawie badań zachowań komunikacyjnych klasy kreatywnej w polskich metropoliach
W artykule przedstawiono wyniki badań zachowań mobilnościowych klasy kreatywnej przeprowadzonych w aglomeracjach: warszawskiej, gdańskiej i katowickiej. Analizowano także preferencje komunikacyjne klasy kreatywnej. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań sformułowano wnioski o znaczeniu teoretycznym i praktycznym. Klasa kreatywna jest skłonna do odejścia od samochodów, jednak oczekuje wzrostu jakości publicznego transportu zbiorowego – przede wszystkim dostępności. Wyniki badań klasy kreatywnej należy wykorzystać w kreowaniu polityki transportowej w metropoliach.
The article presents the results of studies on mobility behaviors of the creative class carried out in the agglomerations of Warsaw, Gdańsk and Katowice. Creative class mobility and transport preferences have also been analyzed. Theoretical and practical conclusions were presented on the basis of the results of the conducted research. The creative class is willing to resign from cars but expects an increase in the quality of public transport first of all accessibility is required. The results of creative class research should be applied when creating transport policy in metropolises.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).