Tytuł pozycji:
Społeczna odpowiedzialność w budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa logistycznego
Artykuł poświęcony jest zagadnieniu budowania wizerunku przedsiębiorstwa. W opracowaniu przedstawiono podstawowe teorie związane z tym zagadnieniem, a więc wyjaśniono istotę wizerunku i instrumentów mających wpływ na jego kształtowanie. W szczególności autorka skupiła się jednak na prezentacji przykładu budowania wizerunku przez wybrany podmiot z branży logistycznej. Zamysłem autorki było wykazanie, iż budowaniu image firmy mogą służyć między innymi działania z zakresu społecznej odpowiedzialności. Starano się ukazać, iż aktywność prospołeczna może wpłynąć pozytywnie na kształtowanie odbioru przedsiębiorstwa przez jego grupy interesariuszy. W opracowaniu wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu oraz materiały internetowe, a także raporty społeczne publikowane przez wybraną do analizy firmę.
The article concerns the issue of creating corporate image. The paper presents basic theories on this subject and explains the principle of corporate image and the instruments affecting its creation. The author principally focuses on an example of creating an image by a chosen business from the logistics industry. The author aimed to demonstrate that corporate social responsibility can be one of the means of creating corporate image. The article explained that pro-social activity may positively influence the reception of a firm by its stakeholders. The paper uses available literature on the problem, internet resources and social reports published by the firm examined.