Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ strategii sterowania przy braku zgłoszeń na funkcjonowanie skrzyżowań z sygnalizacją poza terenem zabudowy

Tytuł:
Wpływ strategii sterowania przy braku zgłoszeń na funkcjonowanie skrzyżowań z sygnalizacją poza terenem zabudowy
Autorzy:
Bąk, R.
Chodur, J.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
sygnalizacja świetlna
infrastruktura drogowa
skrzyżowanie drogowe
traffic signal
road infrastructure
crossroad
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W ostatnich latach coraz częściej do regulacji ruchu na skrzyżowaniach poza terenem zabudowy wykorzystywana jest sygnalizacja świetlna. Umożliwia ona sprawną obsługę wlotów podporządkowanych, jednakże kosztem spadku płynności ruchu mocno obciążonym na kierunku głównym (drodze krajowej). Negatywne skutki działania sygnalizacji łagodzi zastosowanie sterowania zmiennoczasowego, dostosowującego się do ruchu panującego na skrzyżowaniu. Sposób sterowania ruchem oddziałuje nie tylko na warunki ruchu, ale i bezpieczeństwo. W artykule przedstawiono wpływ wybranych strategii sterowania przy braku wzbudzeń na bezpieczeństwo i sprawność ruchową dla typowych, zamiejskich skrzyżowań zlokalizowanych na drogach krajowych. Porównaniu poddano sterowanie z fazą preferowaną oraz strategię „all red”, która na drogach krajowych jest wykluczona. Przedstawiono model teoretyczny opisujący częstość niekorzystnych przełączeń sygnałów. Analizy szczegółowe przeprowadzono za pomocą skalibrowanego modelu mikrosymulacyjnego skrzyżowania w programie Vissim oraz przygotowanych algorytmów sterowania w VAP. Wyniki wskazują na niewielką efektywność strategii „all red” dla skrzyżowań poza terenem zabudowy z uwagi na sprawność ruchu.
In recent years traffic signals are more widely used on rural high-speed intersections. Traffic signals may interrupt extremely heavy flows to permit the crossing of minor movements that could not otherwise move safely through the intersection. To reduce drawbacks of the signals, vehicle-actuated or adaptive signal control is used. Signal control logic may influence traffic performance as well as road safety. The paper presents analysis of selected low-volume signal timing strategies on road safety and traffic performance for typical rural high-speed intersections located on national roads. Two possibilities for the signal with no traffic demand have been compared: the rest in green stage and the rest in red, of which the letter is prohibited on national roads. To assess road safety, theoretical model of the frequency of subjectively ill-timed signal transitions has been developed. Detailed analyses were performed with calibrated microsimulation model developed in Vissim and signal control logic prepared in VAP. The results indicate low efficiency of the rest in red strategy on traffic performance at rural signalized intersections.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies