Tytuł pozycji:
Konsument wobec innowacji produktowych
Artykuł stanowi głos w dyskusji nad postawami konsumentów wobec innowacji produktowych. Analizując wyniki badań na próbie 410 konsumentów aktywnych na rynku dóbr i usług konsumpcyjnych stwierdzono w większości pozytywne postawy respondentów wobec tego zjawiska. Blisko 2/3 badanych przyznaje, że lubi innowacyjne produkty i kojarzy je z postępem, nowością i lepszą jakością. Mimo to, tylko 1/3 badanych zadeklarowała ich nabycie w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Zwolenników innowacji produktowych częściej spotkać można wśród kobiet, niż wśród mężczyzn oraz wśród osób młodych (18-24 lat) niż starszych (40 lat i więcej).
The article is a voice in discussion about consumers’ attitudes towards product innovations. The analysis of research results conducted on 410 consumers says, that most of respondents have positive attitude to this phenomenon. Nearly 2/3 of respondents admit, that they like innovative products and associate them with progress, novelty and better quality. Even so, only 1/3 of respondents declare buying them in next 6 months. Followers of products innovations can be more often found among women than men and among young people (18-24 years) than older (40 years and more).