Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koncepcja sekwencjonowania ruchu dolotowego z wykorzystaniem kontrolowanego czasu przylotu

Tytuł:
Koncepcja sekwencjonowania ruchu dolotowego z wykorzystaniem kontrolowanego czasu przylotu
Autorzy:
Szymczak, R.
Skorupski, J.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
ruch lotniczy
sekwencjonowanie statków powietrznych
wspomaganie kontrolera ATC
air traffic sequencing
Controlled Time of Arrival
CTA
ATC assistance tool
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Zwiększający się ruch lotniczy powoduje problemy z przepustowością lotnisk. Można temu zaradzić przez rozbudowę infrastruktury jednak są to działania bardzo kosztowne. Z tego powodu poszukuje się działań operacyjnych, które pozwalają na zwiększenie przepustowości poprzez lepszą organizację ruchu wokół lotniska. Jednym z takich działań może być odpowiednie formowanie strumieni ruchu dolotowego. Celem pracy jest przedstawienie koncepcji sekwencjonowania ruchu dolotowego z wykorzystaniem tak zwanego kontrolowanego czasu przylotu CTA. Opracowano model obliczeniowy do wyznaczania zakresu wymaganego czasu przylotu, a następnie zaproponowano wstępną wersję algorytmu metody do wyznaczania horyzontu analizy oraz generowania sekwencji korzystnych ekonomicznie. Porównanie uzyskanych sekwencji umożliwi dobór horyzontu planowania, który będzie z jednej strony maksymalizował prawdopodobieństwo wykonania sekwencji a z drugiej strony nie będzie stanowił zbyt dużego ograniczenia dla statków powietrznych.
The constantly increasing air traffic is generating problems with airport capacity. One of the most popular solutions are expensive infrastructure upgrades. Because of costs, improving air traffic procedures is becoming more popular. One of such improvements may be appropriate sequencing of the inbound traffic flow. The aim of this paper is to present a concept of air traffic sequencing method based on Controlled Time of Arrival (CTA). An initial version of computational model for determining requested time of arrival was created. Moreover, concepts of algorithms were prepared for determining the sequencing distance horizon and finding the most economic approach sequences. At a later stage a comparison of generated sequences for different traffic volumes will allow to choose the best sequencing horizon. That will maximize planned sequence feasibility but will not limit aircraft and air traffic controllers too much.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies