Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Emisja masy i liczby cząstek stałych z pojazdu hybrydowego w teście RDE

Przedmiotem niniejszego artykułu jest analiza drogowej emisji liczby oraz masy cząstek stałych w rzeczywistych warunkach eksploatacji z pojazdu hybrydowego. Co więcej, analizie poddano również warunki pracy badanego pojazdu oraz silnika. W tym celu wykonane zostały badania emisji cząstek stałych i parametrów eksploatacyjnych z lekkiego pojazdu samochodowego z napędem hybrydowym, wyposażonego w 104 kW silnik o objętości skokowej 1,58 dm3. Badania przeprowadzono w rzeczywistych warunkach ruchu, przestrzegając procedury RDE (Real Driving Emission). Test wykonano na obszarze aglomeracji poznańskiej, trasa obejmowała drogi o różnych dopuszczalnych prędkościach. Do badań wykorzystano mobilną aparaturę, należącą do grupy PEMS (Portable Emissions Measurement System), w skład której wchodziły takie urządzenia jak: SEMTECH DS., AVL MSS (Micro Soot Sensor) oraz EEPS 3090 (Engine Exhaust Particle Sizer). Uzyskane wyniki zostały odniesione do wartości dopuszczalnych emisji zgodnie ze standardem EURO 6.
The subject of this article is the analysis of the particle number and mass road emission from a hybrid vehicle in real operating conditions. Additionally, the operating conditions of the tested vehicle and engine were also analyzed. To this end, particulate emissions and performance tests were carried out from a light hybrid vehicle, equipped with a 77 kW engine with a displacement of 1.58 dm3. The tests were conducted in real traffic conditions, following the standard RDE (Real Driving Emission) procedure. The test was performed within the Poznań agglomeration, the route included roads with different maximum speed limits. The research involved the use of mobile measuring equipment, belonging to the PEMS (Portable Emissions Measurement System) group, which included equipment such as: SEMTECH DS, AVL MSS (Micro Soot Sensor) and EEPS 3090 (Engine Exhaust Particle Sizer). The results obtained have been referred to the vehicle exhaust emission limit values in accordance with the Euro 6 norm.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2019).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies