Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wielkość kosztów transportu w zależności od norm emisji spalin pojazdu

Tytuł:
Wielkość kosztów transportu w zależności od norm emisji spalin pojazdu
Autorzy:
Sivets, O.
Jacyna, M.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
emisja spalin
koszty transportu
zrównoważony transport
exhaust emissions
transport costs
sustainable transport
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wybrane aspekty w zakresie kształtowania kosztów transportu w zależności od norm emisji spalin pojazdów. Transport drogowy, mimo iż stanowi kluczową rolę w gospodarczym i społecznym życiu kraju, ma najbardziej szkodliwy wpływ na zdrowie i środowisko naturalne. W Unii Europejskiej transport odpowiada za wytworzenie ok. 28% emisji CO2 do atmosfery, przy czym aż 84% generuje transport drogowy. W artykule wskazano na te instrumenty polityki transportowej, które wpływają na ograniczenie negatywnych skutków towarzyszących rozwojowi transportu drogowego. Analizy kosztów transportu, uwzględniając pojazdy o różnych normach emisji spalin, w krajowym oraz międzynarodowym transporcie drogowym dokonano na przykładzie wybranych relacji przewozu. Wskazano również na korzyści dla przewoźnika wynikające ze zmiany taboru o normie emisji spalin EURO 3 na tabor spełniający normę minimum EURO 5.
The paper presents selected aspects of transport costs depending on vehicle emission standards. Road transport plays a key role in economic and social life of the country and has the most adverse impact on health and the environment. In the EU, transport is responsible for producing about 28% of CO2 emissions into the atmosphere, where road transport produces 84% of it. The article indicates on the transport policy instruments that affect the reduction of negative effects accompanying the growth of road transport. Analysis of costs arising from the different emissions standards in the domestic and international road transport was made on example with the different transport relations. The article also points to the benefits of the carrier resulting from a changes in fleet with the emission standards EURO 3 on fleet with the minimum standard EURO 5.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies