Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Liderzy podlaskiej gospodarki. Portret zbiorowy

Tytuł:
Liderzy podlaskiej gospodarki. Portret zbiorowy
Autorzy:
Mazur, B.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
przywództwo
zarządzanie
paradygmat interpretatywny
leadership
management
interpretative paradigm
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł koncentruje wokół kwestii przywództwa postrzeganego w perspektywie metaforycznej trzech obliczy lidera: menedżera, artysty, kapłana. Taka perspektywa postrzegania przywództwa została zaprezentowana w książce Trzy oblicza przywództwa, napisanej przez Hatch, Kosterę i Koźmińskiego, opartej na wywiadach przeprowadzonych z dyrektorami generalnymi (prezesami) przez „Harvard Business Review” w latach 1989-1998. W artykule zastosowano analogiczną metodę analizowania treści wywiadów przeprowadzonych przez Jarmołowicza z liderami podlaskiego biznesu. W jej wyniku w odniesieniu do podlaskich liderów zarysowały się analogiczne oblicza przywództwa, czyli menedżera, artysty i kapłana. Wskazuje to na uniwersalizm wartości stojących za tymi obliczami, dowodząc jednocześnie, że nie zawsze są one zrównoważone co do wielkości.
The aim of the paper is to prove that leaders of the biggest companies operating in the Podlasie region demonstrate three different faces. Initially, the concept of the three faces of leaders was presented in the book The Three Faces of Leadership by Hatch, Kostera and Koźmiński. The authors explained how business officers use aesthetics to lead their companies successfully. They looked at how the leaders inspire organizations with their creativity, virtue and faith, and thus show the faces of the artist and the priest alongside the technical and rational face of the manager. The presentation of the three faces of Podlasie companies' leaders is based on the interviews published in the book Liderzy podlaskiej gospodarki by Jarmołowicz. The Three Faces of Leadership derive directly from the theory of organizational narrative - a genre which is housed in a symbolic-interpretative paradigm of management.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies