Tytuł pozycji:
Możliwość stosowania analizy struktury niezawodnościowej systemu w ocenie punktualności realizowanego procesu transportowego
Wraz z rozwojem logistyki produkcji i minimalizacji zapasów magazynowych, terminowość przepływu towarów staje się coraz istotniejsza. Istnieje możliwość przeplatania się dwóch (i więcej) gałęzi transportu. W takim przypadku istotna jest racjonalna ocena możliwych scenariuszy przewozu w oparciu analizę wielokryterialną. Jednym z kryteriów powinien być czynnik niezawodnościowy. W referacie przedstawiono możliwości stosowania analizy struktury niezawodnościowej dla przypadku oceny systemu transportowego. Zinwentaryzowano założenia jakie należy przyjąć, oraz obszary potencjalnego wykorzystania metody. Rozważania teoretyczne oparto na przykładzie rzeczywistego systemu transportu kolejowo-wodnego.
Due to developing of the logistics of production and minimization inventory, “just in time” flow of goods is becoming increasingly important. Sometimes the interweaving of different means of transport is due to the unavailability of one of the branches, in order to obtain the lowest possible value of interference. In this case, it is important to a rational assessment of possible transportation scenarios based on multi-criteria analysis. One of the criteria should be the reliability factor. The paper presents the applicability of reliability structure analysis for evaluation of transportation system. Theoretical considerations based on the example of a real system.