Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sposoby diagnozowania zużycia pary ciernej hamulca tarczowego

Tytuł:
Sposoby diagnozowania zużycia pary ciernej hamulca tarczowego
Autorzy:
Sawczuk, W.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
hamulec tarczowy
pojazdy samochodowe
pojazdy szynowe
disc brake
cars
trains
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dążenie do podnoszenia prędkości pojazdów wymusza stosowanie większych mocy hamowania a więc układów hamulcowych szybko przejmujących i rozpraszających nagromadzoną energię cieplną. Dla zachowania wysokiej sprawności układu hamulcowego w całym procesie eksploatacji, konieczne jest kontrolowanie stanu pary ciernej tarcza-okładzina jeszcze przed osiągnięciem dopuszczalnego zużycia w szczególności okładzin ciernych. Celem artykułu jest przedstawienie aktualnie stosowanych układów do diagnostyki pary ciernej hamulca tarczowego zarówno w pojazdach samochodowych jak i szynowych.
Attempt to raise vehicles speed involves application of greater braking power i.e. braking systems rapidly absorbing and dispersing stored heat energy. To maintain high efficiency of braking system in the whole operational process, it is necessary to control the friction set: brake and pad before reaching limitary wear particularly of friction pads. Presenting currently applied arrangements for the diagnostic testing of the friction pair of disc brakes both in cars and trains is a purpose of the article.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies