Tytuł pozycji:
Przestrzeń Centrum Kształcenia Muzycznego jako obszar sprzyjający edukacji muzycznej oraz integracji społecznej
Prezentowany artykuł porusza kwestie kształtowania środowiska zbudowanego, jakim jest przestrzeń miejska wraz z obiektem Centrum Kształcenia Muzycznego. Zasadniczym kryterium przy tworzeniu zakładanej przestrzeni było stworzenie środowiska całkowicie dostępnego, o wysokim standardzie użytkowania, optymalnych walorach funkcjonalnych, technicznych oraz estetycznych. Środowisko zbudowane będzie tu rozpatrywane jako dwie przenikające się przestrzenie: przestrzeń publiczna otwarta - obszar nabrzeża, teren rekreacji i integracji społecznej mieszkańców oraz przestrzeń publiczna zamknięta - wnętrza obiektu Centrum Kształcenia Muzycznego przeznaczonego na zdefiniowane aktywności różnych grup użytkowników.
This article raises a question of shaping the built environment, which is an urban space with a facility of the Music Education Center. The main criterion for the creation of the assumed space was to create an environment that is fully accessible, has a high standard of use, and optimal functional, technical and aesthetic values. The built environment will be considered here as two interpenetrating spaces: an open public space - the waterfront area, an area for recreation and social integration of residents, and a closed public space - the interiors of the Music Education Center facility intended for defined activities of various user groups.
Artykuł umieszczony w części "Builder Science"
Opracowanie rekordu ze środków MEiN, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2022-2023).