Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Efektywność działania zawieszenia hydropneumatycznego w świetle badań teleoperowanej Bezzałogowej Platformy Lądowej

Tytuł:
Efektywność działania zawieszenia hydropneumatycznego w świetle badań teleoperowanej Bezzałogowej Platformy Lądowej
Autorzy:
Bartnicki, A.
Muszyński, T.
Rubiec, A.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
mobilność
zawieszenia hydropneumatyczne
badania numeryczne
badania eksperymentalne
mobility
hydropneumatic suspension
simulation
experimental research
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Referat opisuje przykłady wykorzystywania Bezzałogowych Platform Lądowych (BPL) jako wspierających bądź zastępujących człowieka w wykonywaniu zadań niebezpiecznych. Przeważnie są to działania prowadzone w niesprzyjających warunkach, w bardzo ciężkim terenie. Efektywne wykorzystanie BPL wymaga jej dużej zdolności do pokonywania przeszkód terenowych, rozwijania dużych sił przyczepności i uciągu oraz wysokiej stabilności i stateczności. Różnorodność wykonywanych misji z użyciem BPL pociąga za sobą konieczność zastosowania w nich rekonfigurowalnych sterowanych układów zawieszeń. Możliwe jest to do osiągnięcia dzięki wykorzystaniu w układach ich zawieszeń elementów hydropneumatycznych. Trudność w tym aspekcie stanowi odpowiednie ukształtowanie charakterystyk takich układów. W szczególności brak dostępnych w literaturze wytycznych dla układów zawieszeń teleoperowanych BPL. W referacie przedstawiono numeryczną metodę kształtowania charakterystyki hydropneumatycznego zawieszenia. Otrzymane wyniki badań modelu zostały następnie zweryfikowane podczas badań doświadczalnych przeprowadzonych na obiekcie fizycznym. Dodatkowo w badaniach eksperymentalnych ocenie uległy wartości przyspieszeń jakie poprzez bryłę nadwozia oddziałują na kamery systemu teleoperacji.
More often Unmanned Ground Vehicles (UGV) support or replace human in dangerous tasks performing. Usually this operations are realizing in hard conditions in rough terrain. UGVs effectively use determines its ability to obstacle negotiating, to reach high adhesion force, drawbar pull and extra longitudinal and lateral stability of UGV. Variety missions determining of use in UGVs reconfigurable and control suspension system. It is able to meet this requirement thanks to use hydropneumatic components in them suspension system. However currently it is very hard to developed characteristic of such a suspension systems. In literature there is no clear guidelines for suspension systems of teleoperated UGVs. This paper presents results of hydropneumatic suspension system research on heavy UGV.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies