Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Graniczna wichrowatość toru kolejowego

Tytuł:
Graniczna wichrowatość toru kolejowego
Autorzy:
Kędra, Z.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
jakość geometryczna toru
nierówności toru kolejowego
wichrowatość toru
geometrical quality of the track
irregularity railway track
track twist
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Na bezpieczeństwo przed wykolejeniem wpływ ma bardzo wiele czynników, które związane są z torem, pojazdem i warunkami środowiskowymi. Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo wykolejenia, które zależą od toru, to: mały promień łuku poziomego, niska prędkość jazdy, duża wartość przechyłki, duża wichrowatość toru, wysoki współczynnik tarcia itp. Graniczna wichrowatości toru zależy głównie od długości bazy pomiarowej, wartości promienia łuku i przechyłki. W artykule przedstawiono wpływ koincydencji tych parametrów na graniczną wartość wichrowatości.
For safety against derailment affected a lot of factors that are associated with the track, vehicle and environmental conditions. Factors that increase the probability of derailment, which depend on the track are: small curve radius, low speed, large cant, large track twist, high friction coeffi cient, etc. The limit twist depends mainly on the twist base length, the radius of the arc and cant. Paper presents the effect the coincidence of these parameters on track twist limit.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies