Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The analysis of the impact of the design parameters on the friction torque in ball bearings

Tytuł:
The analysis of the impact of the design parameters on the friction torque in ball bearings
Autorzy:
Adamczak, S.
Gorycki, Ł
Makieła, W.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
ball bearings
frictional moment
friction coefficient
curvature ratio
łożyska toczne
moment oporowy
współczynnik tarcia
współczynnik opasania
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
One of the many factors influencing the frictional moment in the bearings are construction parameters. These parameters include curvature ratio (the ratio of the radius of the track to the diameter of the ball) and the accuracy of the track shape. Although these factors influence the frictional moment, they are not included in the model used to determine the theoretical frictional moment. In this article, an analysis was carried out to determine the quantitative impact of the curvature ratio at the frictional moment in ball bearings. In order to determine the quantitative effects of this parameter, a linear regression analysis out on five groups of bearings and under five measuring parameters (the rotational speed, the radial and axial load and curvature ratio of the inner and outer ring).
Wśród wielu czynników, które mają wpływ na moment oporowy w łożyskach są parametry konstrukcyjne. Do tych parametrów zaliczamy: współczynnik opasania (stosunek promienia bieżni do średnicy kulki) oraz dokładność wykonania bieżni. Chociaż są to czynniki mające wpływ na moment oporowy, nie są one uwzględniane we wzorach stosowanych do wyznaczenia teoretycznego momentu oporowego. W niniejszym artykule przeprowadzono analizę mającą na celu wyznaczenie ilościowego wpływu współczynnika opasania na moment oporowy w łożyskach tocznych. W celu ustalenia ilościowego wpływu tego parametru przeprowadzono analizę regresji liniowej na pięciu grupach łożysk, przy pięciu zadanych para-metrach pomiarowych (prędkości obrotowej, obciążeniu promieniowym i osiowym oraz współczynniku opasania wewnętrznego i zewnętrznego pierścienia).
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies