Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Możliwość wykorzystania paliw z dodatkiem wodoru w środkach transportu drogowego

Tytuł:
Możliwość wykorzystania paliw z dodatkiem wodoru w środkach transportu drogowego
Autorzy:
Daszkiewicz, P.
Idzior, M.
Merkisz-Guranowska, A.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
wodór
paliwa alternatywne
odnawialne źródła energii
współspalanie
ekologia
hydrogen
alternative fuels
renewable energy sources
co-combustion
ecology
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A artykule dokonano analizy właściwości fizykochemicznych wodoru w aspekcie możliwości wykorzystania tego paliwa w pojazdach silnikowych zasilanych dwupaliwowo. Zasoby energii konwencjonalnej sukcesywnie ulegają wyczerpaniu, dlatego w miarę rozwoju konsumpcji właściwym kierunkiem jest częściowa zamiana energii na energię odnawialną. Jednym z najbardziej ekonomicznie uzasadnionym paliwem, jakie może być współspalane z paliwami konwencyjnymi w przyszłości jest wodór. Jest to najbardziej rozpowszechniony pierwiastek we wszechświecie (stanowi prawie 90% jego masy). Występujące zasoby wodoru jako potencjalnego źródła energii oraz jego cechy opisane w artykule powodują poważne zainteresowanie koncernów motoryzacyjnych do aplikacji w napędach samochodowych. Z naukowego punktu widzenia wydaje się, że kierunek zasilania wodorem pojazdów samochodowych jest nieodwracalny. Zaprezentowane w artykule informacje potwierdzają możliwość stosowania tego paliwa, jako dodatku w pojazdach transportu drogowego.
The subject of this paper is to analyze the physical and chemical properties of hydrogen as an opportunity to use a dual-fuel powered motor vehicles. Conventional energy resources are gradually depleted, therefore, as the development of consumption right direction is the partial conversion of energy for renewable energy. One of the most economically efficient fuel that can be coincinerated with conventional fuels in the future is hydrogen. It is the most common element in the universe (accounting for almost 90% of its weight). Existing resources potential of hydrogen as an energy source and its characteristics described in the article cause serious interest in automotive companies to drive automotive applications. From a scientific point of view it appears that the hydrogen supply direction of the vehicle is irreversible. Information presented in this paper confirm the possibility of the use of this fuel, as an additive in road transport vehicles.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies