Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bezpieczeństwo operatora pojazdu trakcyjnego – stanowisko prób dynamicznych

Tytuł:
Bezpieczeństwo operatora pojazdu trakcyjnego – stanowisko prób dynamicznych
Autorzy:
Szafran, K.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
pojazd trakcyjny
operator pojazdu
bezpieczeństwo miejsca pracy
traction vehicle
vehicle operation
workplace safety
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy zaprezentowano Stanowisko Prób Dynamicznych zaprojektowane i wykonane w Instytucie Lotnictwa. Przytoczono przepisy dotyczące badań wytrzymałościowych przednich i bocznych szyb pojazdów szynowych, na podstawie których opracowano metodykę badawczą oraz sporządzono założenia do budowy stanowiska. Porównano przepisy International Union of Railways z British Railways Board dotyczące badań szyb przednich pojazdów szynowych które zawarte są w karcie UCI – 651 i wymaganiach GM/TT0122. Opisano stanowisko z podaniem niektórych parametrów technicznych. W pracy zamieszczono charakterystyki prędkościowe Stanowiska Prób dynamicznych i sposoby pomiaru prędkości pocisku testowego. Zwrócono uwagę na istotne warunki bezpieczeństwa przeprowadzania testów dynamicznych na Stanowisku. Ponadto w pracy podano niektóre nazwy firm dla których Instytut Lotnictwa przeprowadził badania dynamiczne szyb pojazdów szynowych. Instytut Lotnictwa wydaje orzeczenia, które są akceptowane przez Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa. We wnioskach oceniono przydatność prowadzonych badań dynamicznych pojazdów i innych obiektów.
This work presents the Laboratory of Dynamic Tests designed and built at the Institute of Aviation. Quoted test provisions for front and side windows of the rail vehicles, which have been developed based on research methodology and assumptions drawn up to build the laboratory. We compared the provisions of the International Union of Railways of the British Railways Board for testing windscreen rail vehicles which are contained in the card UCI - 651 and requirements of GM / TT0122. Describes the position of giving some technical parameters. The paper presents the characteristics of Dynamic Tests the speed pitches and methods of measuring the speed of the missile test. Drew attention to the important safety conditions for dynamic testing bench. Moreover, in the work quoted some companies where they were conducted dynamic testing window rail vehicles. Institute of Aviation issues decisions (certificate) that are accepted by the Centre for Scientific and Technical Railways. The conclusions of the usefulness of the study of dynamic vehicles and other objects.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies