Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The concept of a prefabricated structure for protection of critical infrastructure facilities

Tytuł:
The concept of a prefabricated structure for protection of critical infrastructure facilities
Autorzy:
Sobczyk, K.
Chmielewski, R.
Duda, K.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
budownictwo
konstrukcja ochronna
kopuła prefabrykowana
building engineering
protective structure
prefabricated dome
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the concept of a protective structure in the form of a prefabricated reinforced concrete protective dome intended for protection of a single critical infrastructure facility [1]. Unlike non-movable cast-in-place reinforced concrete structures, the protective structure can be assembled and disassembled repeatedly with the use of dedicated joining sockets. To provide the concept with a high mobility, the dimensions of single modules of the prefabricated reinforced concrete protective dome meet the transport limits dictated by the horizontal and vertical clearance of roads. A numerical computational analysis facilitated a determination of the distribution of internal forces in the protective stricture and dimensioning of the required reinforcement system [3]. The computations included standardized cases of steady and dynamic loads, and combinations thereof, complete with parameters of dynamic loads from an explosion impulse.
W artykule przedstawiono propozycję konstrukcji ochronnej, w postaci prefabrykowanej kopuły żelbetowej, do ochrony obiektu infrastruktury krytycznej [1]. Możliwość wielokrotnego montażu i demontażu tej konstrukcji, zamiast możliwej do zastosowania jednokrotnego konstrukcji w technologii monolitycznej, zapewnia użycie specjalnych gniazd połączeniowych. W celu zapewnienia dużej mobilności proponowanego rozwiązania przyjęto wymiary pojedynczych elementów spełniające wymagania dla transportu mieszczącego się w wymiarach skrajni drogowej. Numeryczna analiza obliczeniowa pozwoliła na wyznaczenie rozkładu sił wewnętrznych w konstrukcji oraz na zwymiarowanie wymaganego zbrojenia [3]. W obliczeniach tych zastosowano normatywne przypadki obciążeń stałych i zmiennych oraz ich kombinacje, uwzględniając parametry dynamicznego obciążenia impulsem wybuchu.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies