Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Układy kierowania mobilnych modeli pojazdów wykorzystywanych do badań dynamiki ruchu pojazdów

Tytuł:
Układy kierowania mobilnych modeli pojazdów wykorzystywanych do badań dynamiki ruchu pojazdów
Autorzy:
Parczewski, K.
Romaniszyn, K. M.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
mobilny model
modelowanie dynamiki ruchu pojazdu
układ kierowania modelem
podobieństwo
mobile model
modeling the vehicle dynamics
model steering system
similarity
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W publikacji przedstawiono problemy, na jakie napotyka się przy badaniach dynamiki ruchu dużych samochodów ciężarowych samochodów specjalnych z wykorzystaniem modeli fizycznych wykonanych w pomniejszonej skali. Przedstawiono wymagania dotyczące budowy mobilnych, zdalnie sterowanych modeli samochodów, których cechy mogą w pewnym przybliżeniu odwzorowywać parametry ruchu pojazdów rzeczywistych. Założono, że budowane mobilne modele powinny spełniać wybrane kryteria podobieństwa w stosunku do pojazdu rzeczywistego. W publikacji opisano problemy występujące przy budowie takich modeli a szczególnie ich układu kierowania. Konstrukcja modelu ma z założenia odwzorowywać stateczność ruchu zadanego pojazdu rzeczywistego przy zachowaniu wybranych podobieństw między modelem i samochodem rzeczywistym. Samochód ten zbudowano w skali około 1:5 w stosunku do wymiarów samochodu rzeczywistego. Napęd modelu stanowił dwusuwowy silnik spalinowy, a układ napędowy umożliwiał napęd 4x2 lub 4x4. Układ sterowania modelem samochodu pozwalał na odwzorowywanie badań stateczności zgodnie z wybranymi normami ISO.
The publication presents problems they have encountered in studies of dynamics of large trucks and special vehicles using physical models made in a reduced scale. The requirements for the construction of mobile, remote-controlled car models, the characteristics of which may in some approximation reproduce full dimensional vehicle movement parameters. It was assumed that build mobile models should meet the selected criteria of similarity in relation to the real vehicle. The publication describes the problems of the construction of such models and especially their steering system. The aim in building the vehicle model was to approximate the stability of the movement of a given real vehicle while keeping the same given similarities between the model and the real vehicle. It is a 1/5 scale model of the real vehicle and is powered by a 2-stroke combustion engine with an optional 2x4 or 4x4 wheel drive. The model’s steering system allowed the authors to run stability tests in accordance with the chosen ISO standards.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies