Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Physical Phenomena and Safety in Inland Waterborne Transport

Tytuł:
Physical Phenomena and Safety in Inland Waterborne Transport
Autorzy:
Kulczyk, J.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
inland waterborne transport
accidents
squatting
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents an analysis of the impact of the physical phenomena occurring during the movement of a vessel in shallow water on the number of accidents on inland waterways. On the basis of data on the accidents on German waterways it has been established that the phenomenon of ship squatting significantly contributes to accidents connected with the suction of the vessel to the bottom of the waterway. Such failures are the cause of over 35% of all the accidents on inland waterways. Another factor increasing the probability of a failure is the negative impact of the waves produced by the movement of the vessel and of the screw race. The size of squatting and the intensity of the negative impact of the waves and the screw race depend on the sailing speed and the waterway restrictions.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies