Tytuł pozycji:
Logistyczne uwarunkowania funkcjonowania e - handlu na przykładzie sieci detalicznych
Intensywny rozwój handlu elektronicznego przyczynił się do rozwoju dystrybucji wielokanałowej. Na szczególna uwagę zasługuje połączenie handlu stacjonarnego z handlem internetowym (h - Commerce) . To hybrydowe rozwiązanie jest wykorzystywane głównie przez duże sieci handlowe. Celem artykułu jest wskazanie na logistyczne uwarunkowania funkcjonowania handlu hybrydowego uznając, że determinują one dokonywane przez klientów wybory i decydują o rynkowym sukcesie firmy handlowej. Logistyka dystrybucji wpływa na satysfakcję klienta oraz optymalizacje kosztów. Rozważania oparto na badaniach własnych, źródłach wtórnych oraz dostępnej literaturze przedmiotu.
Rapid development of electronic commerce contributed to the multichannel distribution. Particularly notable is the combination of onsite commerce with the internet one (h - Commerce). This hybrid solution is used mainly by big retailers chain.. The article aims to draw attention to logistical prerequisites necessary for the hybrid commerce assuming that these determine client choices and define market success of a company. Logistics of the distribution influences customer satisfaction and allows to optimise costs. The article is based on own research, secondary sources and subject literature.