Tytuł pozycji:
Magnesy hybrydowe w silnikach synchronicznych o rozruchu bezpośrednim
W pracy przeprowadzono analizę porównawczą parametrów trzech konstrukcji magnetoelektrycznego silnika synchronicznego przystosowanego do rozruchu bezpośredniego. Rozpatrywane układy różniły się konstrukcją wirnika. Parametry silników wyznaczano na podstawie obliczeń polowo-obwodowych z wykorzystaniem oprogramowania Maxwell. W analizie porównawczej skoncentrowano się na badaniu wpływu hybrydyzacji magnesów na rozkład indukcji magnetycznej, przebieg siły elektromotorycznej rotacji oraz przebieg prędkości obrotowej podczas rozruchu badanych maszyn.
The paper presents a comparative analysis of the functional parameters of tree types of line start permanent magnet synchronous motor. Considered structures differed only in rotor design. Motors parameters were determined basing on the field-circuit calculations carried out using software “Maxwell”. The comparative analysis focuses on the impact of magnets hybridization on the distribution of magnetic flux density, the waveform of the electromotive force and the waveform of the rotation speed during motor start-up.