Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania numeryczne układu dolotowego powietrza tłokowego silnika spalinowego Volvo typ D12DLBE3 zasilanego CNG

Tytuł:
Badania numeryczne układu dolotowego powietrza tłokowego silnika spalinowego Volvo typ D12DLBE3 zasilanego CNG
Autorzy:
Michałowski, R.
Tkaczyk, M.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
tłokowy silnik spalinowy
D12DLBE3
silnik Volvo
zasilanie CNG
metoda numeryczna
piston combustion engine
Volvo engine
numerical method
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tłokowy silnik spalinowy jest to maszyna cieplna (termodynamiczna), w której energia chemiczna paliwa jest zamieniana na energię cieplną, a ta z kolei na energię mechaniczną. Uzyskanie jak najlepszych wskaźników pracy silnika spalinowego skupiało uwagę konstruktorów od pierwszych lat jego powstania. Początkowo wyrażało się to dążeniem do zwiększenia mocy i sprawności ogólnej silnika. W miarę upływu czasu dążenia te stały się bardziej wyrafinowane i dotyczyły większej liczby parametrów roboczych silnika. Podstawowym problemem pozostała jednak poprawa napełnienia cylindra czynnikiem roboczym [15].
A combustion piston engine is a heat machine (thermodynamic), in which chemical energy of fuel is transformed into heat energy, which in turn is transformed into mechanical energy. An inlet system plays an important role in the process of cylinder filling. That is why attempts have been made to describe the process of cylinder filling by description of the inlet system phenomena. All computational attempts to express the process of combustion engine filling, based on simplified assumptions, proved to be compliant only to a very limited extend with the results of practical verification. A complicated character of equations of mass, energy and momentum conservation laws disturbed receiving proper computational results. Still, the development of numerical methods combined with the rapid progress of numerical machines made it possible to find approximate solutions and subsequently the flow simulation in inlet systems.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies