Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of a decision classifier tree to evaluate energy consumption of an electric vehicle under real traffic conditions

The authors of the study undertook work on the development of a decision tree-based classifier for the evaluation of energy consumption by a vehicle traveling in real traffic conditions during normal daily operation over a period of one full year. Parameters affecting the speed profile in the form of power pedal position, averaged ambient temperature and averaged vehicle speed were used as classification parameters.Since the energy consumption of an electric vehicle while moving in traffic depends on many factors. These factors include: the driver's driving style, as well as the prevailing weather conditions and terrain. An element of the driver's direct influence on the shape of the speed profile is the set position of the power pedal. The value of the power pedal position depends on the instantaneous load on the vehicle resulting from the terrain and the driver's adopted speed value. As a result, a power consumption rate can be obtained for the vehicle's moving conditions, for which the ambient temperature also has an influence.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies