Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Emotional reactions of the respondents compared to different ways of perceiving the square in front of the WICA building of the Lublin University of Technology

Tytuł:
Emotional reactions of the respondents compared to different ways of perceiving the square in front of the WICA building of the Lublin University of Technology
Autorzy:
Skoczylas, Olga
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
virtual reality
perception of architecture
emotions in architecture
psychology of architecture
semantic differential
rzeczywistość wirtualna
odbiór architektury
emocje w architekturze
psychologia architektury
dyferencjał semantyczny
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents a description of the research method and the results of research regarding the difference in the reception of space depending on the way it is perceived. The research concerned one space (the square in front of the building of the Eastern Innovative Centre of Architecture at the Lublin University of Technology) and three different reception methods. One group of respondents was physically in the square, the other group virtually – with the use of virtual reality (VR) technologies, and the third one saw only pictures of the square. Each group of respondents chose the emotions with which they identified most from the semantic scale developed for this study. The results of the groups were compared, and the conclusions were presented in the summary. The study was conducted to evaluate the possibility of using VR technology and photographs to study emotions that a given space evokes in its recipients.
W artykule przedstawiony jest opis metody badawczej oraz wyniki badań dotyczących różnicy odbioru przestrzeni w zależności od sposobu jej postrzegania. Badania dotyczyły jednej przestrzeni (plac przed budynkiem Wschodniego Innowacyjnego Centrum Architektury Politechniki Lubelskiej) i trzech różnych sposób odbioru. Jedna grupa badanych była fizycznie na placu, druga wirtualnie – dzięki użyciu technologii virtual reality (VR), trzeciej były przedstawione zdjęcia. Każda z grup respondentów wybierała bliższe im emocje z opracowanej na potrzeby tego badania skali semantycznej. Wyniki grup zostały porównane, a wnioski zostały przedstawione w podsumowaniu. Badanie zostało przeprowadzone w celu sprawdzenia możliwości użycia technologii VR i zdjęć do badań emocji, jakie powstają w odbiorcy danej przestrzeni.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies