Tytuł pozycji:
University green support and education as drivers of green entrepreneurial intentions in Indonesia
The increasing attention to green entrepreneurship in academic literature has introduced a fresh perspective on sustainable business development in education. Green entrepreneurship integrates environmental and societal benefits. This study explores a conceptual model to enhance green entrepreneurial intentions among cadets in Indonesia’s Merchant Marine Colleges. Specifically, it examines the role of university green entrepreneurial support, entrepreneurial education, networks, and self-efficacy. A quantitative approach was employed using a survey questionnaire administered to 327 cadets. The findings reveal that green university entrepreneurship support, education, and entrepreneurial networks significantly enhance entrepreneurial self-efficacy. Also, entrepreneurial education positively influences entrepreneurial networking. Entrepreneurial self-efficacy and networks, in turn, significantly impact green entrepreneurial intention. Moreover, self-efficacy mediates the link between entrepreneurial education and green entrepreneurial intention, while networks mediate the effect of entrepreneurial education on green entrepreneurial intention. These insights provide strategic pathways for educational institutions to strengthen green entrepreneurial intentions. By fostering a supportive entrepreneurial environment, integrating green-focused education, and encouraging networking, universities can cultivate sustainability-driven entrepreneurs among cadets.
Rosnące zainteresowanie przedsiębiorczością ekologiczną w literaturze akademickiej wprowadziło nowe spojrzenie na zrównoważony rozwój biznesu w edukacji. Przedsiębiorczość ekologiczna łączy korzyści dla środowiska i społeczeństwa. Niniejsze badanie analizuje model koncepcyjny mający na celu wzmocnienie zamiarów przedsiębiorczości ekologicznej wśród kadetów indonezyjskich uczelni marynarki handlowej. W szczególności bada rolę wsparcia zielonej przedsiębiorczości przez uczelnie, edukacji w zakresie przedsiębiorczości, sieci kontaktów i poczucia własnej skuteczności. Zastosowano podejście ilościowe, wykorzystując ankietę przeprowadzoną wśród 327 kadetów. Wyniki pokazują, że wsparcie zielonej przedsiębiorczości przez uczelnie, edukacja i sieci kontaktów przedsiębiorców znacząco zwiększają poczucie własnej skuteczności w zakresie przedsiębiorczości. Ponadto edukacja w zakresie przedsiębiorczości ma pozytywny wpływ na tworzenie sieci kontaktów przedsiębiorczych. Z kolei poczucie własnej skuteczności w zakresie przedsiębiorczości i sieci kontaktów mają znaczący wpływ na zamiary związane z zieloną przedsiębiorczością. Co więcej, poczucie własnej skuteczności pośredniczy w związku między edukacją w zakresie przedsiębiorczości a zamiarami w zakresie zielonej przedsiębiorczości, natomiast sieci pośredniczą w wpływie edukacji w zakresie przedsiębiorczości na zamiary w zakresie zielonej przedsiębiorczości. Te spostrzeżenia wskazują strategiczne ścieżki dla instytucji edukacyjnych w celu wzmocnienia zamiarów w zakresie zielonej przedsiębiorczości. Poprzez tworzenie sprzyjającego środowiska dla przedsiębiorczości, integrację edukacji ukierunkowanej na ekologię oraz zachęcanie do tworzenia sieci kontaktów, uczelnie mogą kształcić kadetów na przedsiębiorców zorientowanych na zrównoważony rozwój.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).