Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Możliwości diagnozowania podłoża nawierzchni jezdni na podstawie uproszczonego modelu ośrodków wielowarstwowych

Tytuł:
Możliwości diagnozowania podłoża nawierzchni jezdni na podstawie uproszczonego modelu ośrodków wielowarstwowych
Autorzy:
Fengier, J.
Pożarycki, A.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
obliczenia odwrotne
diagnostyka podłoża nawierzchni
surface modulus
inverse analysis
pavement diagnostics
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Każdy element analizy wyników badań nieniszczących nawierzchni jezdni, który pozwala na wnioskowanie o parametrach podłoża, to krok w kierunku optymalizacji w zakresie doboru zabiegów remontu / wzmocnienia / przebudowy. Do tej grupy można zaliczyć wielkość przedstawianą w literaturze jako Surface Moduli (SM). Autorzy w ślad za potrzebą szukania narzędzi do optymalizowania diagnostyki podłoża nawierzchni, oceniają SM pod kątem kryteriów przydatności w obszarze identyfikacji parametrów modelu szukanych metodami analiz odwrotnych. Wykorzystując kształt krzywej SM, w pracy przedstawia się takie elementy jak typowe zachowanie się podłoża nawierzchni i odpowiedź charakterystyczną dla cech nieliniowych podłoża (siła – przemieszczenie).
Each element analysis of the results of NDT road surface, which allows the inference about the parameters of the subgrade, is a step forward optimizing the selection of treatments repair / strengthen / rebuild. One of the parameters which we may include in this group is surface moduli (SM). The authors, in need for search tools to optimize subgrade diagnostic, evaluate the SM under the criteria of usefulness in the area of identification of model parameters with inverse analysis. Using the shape of the SM curve, work shows elements such as the typical behavior of the subgrade and the response features of the nonlinear characteristics of the pavement subgrade (force-displacement curve).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies