Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Education quality improvement activities to diminish the dropout phenomenon

Tytuł:
Education quality improvement activities to diminish the dropout phenomenon
Autorzy:
Kłos, Zbigniew
Kłos, Jacek
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
dropout
improvement of the quality of education
activities for diminishing the dropout phenomenon
zjawisko dropoutu
poprawa jakości kształcenia
działania celem zmniejszenia dropoutu
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: The main objective of the article is to highlight the role of activities that improve the quality of education in reducing the dropout phenomenon, i.e., students abandoning their studies, particularly at the university level. Design/methodology/approach: The issues discussed in the text stem from the observed phenomenon of an increasing number of students discontinuing their studies. Findings/conclusions: An analysis of the available materials shows that higher quality education significantly reduces the occurrence of dropout cases. Research limitations: Presented research results are limited mainly to Europe and Poland. Practical implications: The issues raised in the article should inspire university authorities to improve the quality of education, aiming, among other things, to reduce the number of dropout cases. Originality/value: In the literature on methods for reducing the dropout phenomenon, the aspect of the impact of improving the quality of education is insufficiently emphasized.
Cel: Głównym celem artykułu jest wskazanie na rolę aktywności poprawiających jakość ksztalcenia w celu zmniejszenia zjawiska dropoutu, czyli porzucania nauki, zwłaszcza przez studentów. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Podjęte w tekście zagadnienia wynikają z obserwowanego zjawiska wzrostu liczby studentów rezygnujących z kontynuacji studiów. Wyniki/wnioski: Analiza dostępnych materiałów pokazuje, że wyższa jakość kształcenia powoduje obniżenie liczby przypadków występowania zjawiska dropoutu. Ograniczenia: Przedstawione rezultaty badań dotyczą głównie Europy i Polski. Zastosowanie praktyczne: Podjęta w artykule problematyka powinna zainspirować władze uczelni wyższych do podnoszenia jakości ksztalcenia celem między innymi obniżenia liczby przypadków dropoutu. Oryginalność/wartość poznawcza: W literaturze dotyczącej sposobów redukcji zjawiska dropoutu aspekt wpływu poprawy jakości kształcenia jest niedostatecznie eksponowany.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies