Tytuł pozycji:
Innowacje w logistyce
Celem artykułu jest wskazanie obszarów procesów logistycznych, które wymagają doskonalenia, a więc podjęcia działań innowacyjnych, które wprowadzane w sposób ciągły, zgodnie z filozofią Kaizen, uczynią te procesy bardziej wydajne, konkurencyjne i jakościowe. Przyjmuje się, iż procesy te najlepiej mogą zostać ocenione przez osoby bezpośrednio w nie zaangażowane. Jako metodę badawczą zastosowano ankietę, którą przeprowadzono wśród pracowników wybranego przedsiębiorstwa, światowego lidera w produkcji opakowań. Badany podmiot, jak każde przedsiębiorstwo, jest organizacją uczącą się, dlatego zgodnie z przyjętą filozofią Kaizen procesy te są ciągle doskonalone. W ankiecie umieszczono pytania umożliwiające dokonanie oceny rankingowej.
The paper addresses the problem of innovation in logistics. A distinction is made between the concepts of innovation, and innovation in logistics processes. Presents the essence and goals of innovation, presents selected classifications and types of innovation, management and innovation management model. The author has identified the areas of logistics processes, which require innovative activities, and defines the importance of the merits of introducing these innovations. The paper also identifies the areas of standardization in logistics processes. The results are presented in graphical and descriptive.