Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Methodology of problem analysis in the quality management system with the use of systems approach

Tytuł:
Methodology of problem analysis in the quality management system with the use of systems approach
Autorzy:
Ligarski, M. J.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
methodology
problem analysis
quality management system
systems approach
systems thinking
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
In the work there is an innovative methodology of problem analysis presented in the quality management system with the use of systems approach. The methodology serves for determination of action mechanism of unfavorable phenomena occurring in the systems and for explaining their causes. There are assumptions of the elaborated methodology described. For the first time there are the rules of systems thinking used for the analysis of unfavorable phenomena and the system archetypes were applied. Special attention is paid to appropriate presentation of the examined situation in a perspective of systems thinking as well as correct selection of systems archetype. There is a need emphasized concerning examining the situation with the inclusion of numerous variables and necessity to reach to the primary causes of the analyzed phenomena. The elaborated methodology was proceeded to validation on the basis of two threats described by different systems archetypes. There are schemes presented which feature the action mechanism of unfavorable phenomena. The confirmation of methodology in practice proved its application possibilities. Finally, the elaborated methodology was subject to analysis. The discussion of its possibilities and limitation was also conducted.
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies