Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sustainable transportation perspective: how our preferences for zero-emission vehicles change through time?

Tytuł:
Sustainable transportation perspective: how our preferences for zero-emission vehicles change through time?
Autorzy:
Obrecht, Matevž
Yangınlar, Gözde
Klimecka, Tatar Dorota
Knez, Matjaz
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
Sustainable transportation
zero emission vehicle
purchasing decisions
zrównoważony transport
pojazd o zerowej emisji spalin
decyzje zakupowe
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The Slovenian automobile market has gained great momentum in the past decade. However, the de-mand contractions in the supply chain created a huge crisis in the automobile industry in Slovenia. The automotive industry's new competitive dynamics focus on green logistics, sustainability, and purchase decisions. The study aims to comparatively analyze the factors affecting consumers' automobile pur-chasing decisions from a sustainable transportation perspective. In the survey, we included 1502 par-ticipants to identify the most important parameters of consumer behaviour related to purchasing alter-native fuel vehicles. In the regression analysis results in the first analysis, non-financial factors sub-dimensions such as the body shape and fuel type, vehicle size, and style/appearance/colour had a pos-itive effect on purchasing decisions of zero-emission cars. The second analysis was performed 5 years after the first analysis. Moreover, the findings provide insights that non-financial factors sub-dimen-sions such as entertainment system, vehicle size, and vehicle capacity and financial factors sub-dimen-sions between the insurance group for the vehicle, finance deals, value for money, annual road tax had a positive effect on purchasing decisions of zero-emission vehicles in the second analysis. Results show that the most relevant factor for purchasing zero-emission vehicles is total vehicle price and that the segment of potential alternative fuel vehicle consumers is much higher than it has been anticipated. This study provides an overview of the current understanding of individuals' vehicle purchasing deci-sions.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies