Tytuł pozycji:
Analiza zmian obciążeń zbrojonego lokalnie kompozytowego tłoka silnika wysokoprężnego
W referacie przedstawiono wyniki badań symulacyjnych modeli tłoka kompozytowego do silnika o zapłonie samoczynnym z wtryskiem bezpośrednim zbrojonego lokalnie preformą pierścieniową z włókien krótkich tlenku glinu w obrębie korony. Przeprowadzono wstępną analizę zmian obciążenia w wyniku zastosowania materiału kompozytowego zwłaszcza w obszarze w pobliżu strefy przejścia z materiału bazowego (monolitycznego) do kompozytowego oraz zmiany obciążenia w wyniku zwiększania wymiarów materiału kompozytowego poprzez zmianę średnicy wewnętrznej preformy umieszczonej w tłoku.
The paper presents the results of simulation research into composite piston models for the DI diesel engine. The piston has been locally reinforced by a ring preform Al2O3 within the piston crown. A preliminary analysis of load variations has been done, resulting front the introduction of composite material, especially in the region of the vicinity of transaction from base (monolithic) to composite material. Loads changes resulting from an increase in composite dimensions have also been analyzed -especially an increase in the preform diameter, which was melted in piston.