Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie inżynierii odwrotnej w procesie oceny stanu technicznego wirnika sprężarki promieniowej turbinowego silnika lotniczego P&W 206 b2

Tytuł:
Zastosowanie inżynierii odwrotnej w procesie oceny stanu technicznego wirnika sprężarki promieniowej turbinowego silnika lotniczego P&W 206 b2
Autorzy:
Przybyła, B.
Zapałowicz, Z.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
inżynieria odwrotna
CFD
silnik lotniczy
uszkodzenie sprężarki lotniczej
reverse engineering
CAD
aircraft engine
damage of aircraft compressor
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiono zastosowanie inżynierii odwrotnej w procesie oceny stanu technicznego nowego oraz eksploatowanego wirnika sprężarki promieniowej lotniczego silnika turbinowego P&W 206b2. W pracy opisano proces skanowania 3D wyeksploatowanego wirnika sprężarki do postaci zbioru punktów oraz przekształcenie otrzymanego skanu do postaci modelu geometrycznego. Model geometryczny wirnika sprężarki eksploatowanego silnika posłużył do wykonania modelu geometrycznego nowego wirnika. Następnie oba modele wirników „umieszczono” w wirtualnych kadłubach sprężarek i przeprowadzono symulacje CFD przepływu powietrza. Dodatkowo model nowego wirnika posłużył do wykonania symulacji jego uszkodzenia ciałem obcym (zawleczką).
In this paper, the use of reverse engineering in the process of evaluating the technical condition of a new and used rotor of radial compressor of the P&W 206 b2 turbine engine is presented. The paper describes the 3D scanning process of the exploited rotor to a set of points and transforms the received scan into a numerical model. The numerical model of the compressor rotor of the used engine helped to the make the numerical model of the new rotor. Then both rotor models were "placed" in the virtual compressor hulls and CFD airflow simulations were performed. In addition, the model of the new rotor was used to simulate its damage by the foregin object (cotter pin).
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies