Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The more you see me the more you like me : influencing the negative attitude towards interactions with robots

Tytuł:
The more you see me the more you like me : influencing the negative attitude towards interactions with robots
Autorzy:
Łupkowski, Paweł
Jański‑Mały, Filip
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
human‐robot interaction
human uniqueness
acceptance of robots
negative attitude towards robots
NATIR
BHNU
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The main aim of this paper is to present the study designed to check whether negative attitudes towards interactions with robots may be influenced by demonstrating videos presenting advanced modern robots. The attitude was measured with the use of the Negative Attitude toward Interactions with Robots questionnaire (NATIR). 66 subjects participated in the study divided into the pretest, a video presentation and the post‐test. Our main findings are the following. There is a significant difference between pre‐test and post‐test NATIR scores—the attitude towards interactions with robots improved after our subjects watched a video. We also observe an effect of participants gender on NATIR results—men had more positive attitude than women.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies