Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza niezawodności i ryzyka samolotu szkoleniowego

Tytuł:
Analiza niezawodności i ryzyka samolotu szkoleniowego
Autorzy:
Woch, M.
Matyjewski, M.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
Orlik
analiza ryzyka
bezpieczeństwo
risk analysis
safety
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Z eksploatacją statków powietrznych wiąże się ryzyko wystąpienia wypadków lotniczych. Zmniejszenie ryzyka jest możliwe po dokonaniu jego analizy, która wskazuje najbardziej niepożądane niebezpieczne zdarzenia. W niniejszej pracy dokonano wyznaczenia niezawodności na podstawie zdarzeń, które wystąpiły podczas dotychczasowej eksploatacji samolotów szkoleniowo-treningowych typu PZL-130 Orlik TC-I oraz PZL-130 Orlik TC-II. Obliczono prawdopodobieństwo ich wystąpienia oraz średni czas do pojawienia się zdarzenia niepożądanego. Wyselekcjonowano spośród wszystkich zdarzeń te, które charakteryzowały się największym prawdopodobieństwem wystąpienia. Następnie opracowano wykres przedstawiający najbardziej prawdopodobne skutki po wystąpieniu zdarzenia niepożądanego, jakie mogą wystąpić w czasie jednego lotu. Wykres ten pozwolił określić zdarzenia, z którymi wiąże się największe ryzyko wystąpienia wypadków lotniczych. Zmniejszenie częstości występowania takich zdarzeń lub ograniczenie ich skutków zmniejszy ryzyko związane z eksploatacją samolotów szkoleniowo-treningowych typu PZL-130 Orlik TC-I oraz PZL-130 Orlik TC-II.
Exploitation of aircraft can be associated with risk of sustaining air accidents. The risk reduction is possible as a result of an analysis, portraying the most dangerous incidents and undesired events. In this paper the reliability based on events that occurred during the current exploitation of trainers variant PZL-130 Orlik TC-I and PZL-130 Orlik TC-II was determined. From among all the events, ones characterized by the greatest likelihood of occurrence were selected. The probability of occurrence and the average time to undesired event were calculated. Then, a graph showing the most likely categories of results of undesired events that may occur during one fly was developed. The graph allowed for determining events associated with the highest risk of accident occurrence. Lower incidence of these events, or limitation of their consequences decrease the risk associated with the Exploitation of trainers PZL-130 Orlik TC-I and PZL-130 Orlik TC-II.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies