Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Right-angle collision of motor vehicles participating in road traffic – comparative analysis of results of experimental and model tests

Tytuł:
Right-angle collision of motor vehicles participating in road traffic – comparative analysis of results of experimental and model tests
Autorzy:
Dąbrowski, F.
Gidlewski, M.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
road accident
right-angle collision of motor vehicles
experimental simulation tests
model simulation tests
wypadek drogowy
zderzenie czołowo-boczne samochodów
badania eksperymentalne
badania modelowe
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A research project, chiefly aimed at exploring and documenting the processes that take place during a right-angle collision of two motor cars participating in road traffic, has now been in progress at the Automotive Expertise and Training Centre of the Automotive Industry Institute (PIMOT) in Warsaw. Within the project, six crash tests were performed with the use of 12 passenger cars of the same make and model. In each test, the front of car A crashed into the left side of car B. In successive crash tests, the relative positions of cars A and B were changed. The article shows results obtained from one research experiment, where the front of car A hit the side of car B close to its rear axle. Immediately before the impact, cars A and B moved with different speeds. The results of the experimental tests have been compared with the results of computer simulation of the vehicle collision under consideration, carried out with the use of the V-SIM program. In the recapitulation, attention has been directed to the uncertainty of results of vehicle collision simulations where the vehicles, after a temporary loss of directional stability, regain steerability.
W Przemysłowym Instytucie Motoryzacji w Warszawie, w Centrum Rzeczoznawstwa Samochodowego i Szkoleń realizowany jest projekt badawczy, którego głównym celem jest rozpoznanie i udokumentowanie procesów zachodzących w czasie prostopadłego zderzenia dwóch samochodów osobowych w ruchu. Wykonano sześć testów zderzeniowych z wykorzystaniem 12 samochodów osobowych tej samej marki i modelu. W każdym teście samochod A uderzał przodem w lewy bok samochodu B. W kolejnych testach zderzeniowych zmieniano wzajemne usytuowanie samochodów A i B. W artykule przedstawiono wyniki uzyskane podczas jednego eksperymentu badawczego polegającego na uderzeniu przodem samochodu A w bok samochodu B blisko osi tylnej. Bezpośrednio przed zderzeniem samochód A poruszał się z prędkością VA=14,7m/s, a samochód B z prędkoscią VB=7,4m/s. Wyniki badań eksperymentalnych porównano z wynikami symulacji rozważanego zderzenia pojazdów przeprowadzonej z wykorzystaniem programu V-SIM 3.0. We wnioskach zwrócono uwagę na niepewność wyników symulacji zderzeń samochodów, w których pojazdy po chwilowej utracie stateczności kierunkowej odzyskują sterowność.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies