Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stworzenie modelu / wytycznych przesiewowych badań wzroku dla dzieci w wieku przedszkolnym

Tytuł:
Stworzenie modelu / wytycznych przesiewowych badań wzroku dla dzieci w wieku przedszkolnym
Autorzy:
Owczarek, Zofia
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
badania przesiewowe
badanie wzroku
dziecko
wiek przedszkolny
zaburzenia widzenia
narząd wzroku
krótkowzroczność
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Prawidłowe widzenie jest jednym z czynników gwarantujących właściwy rozwój intelektualny i fizyczny dziecka. Stan wzroku znajduje odzwierciedlenie w postępach w nauce, wyborze drogi zawodowej czy dyscypliny sportowej. W Stanach Zjednoczonych jedno na troje dzieci w wieku przedszkolnym ma zaburzenia widzenia [1]. Z kolei badania w Polsce sugerują, że 20% dzieci w wieku przedszkolnym ma zaburzenia widzenia, które istotnie mogą wpływać na proces uczenia się [2]. Wiele publikacji naukowych na świecie alarmuje, że rośnie liczba osób wykazujących deficyty w obrębie narządu wzroku – obserwuje się przyrost krótkowzroczności, częściej pojawiają się problemy z akomodacją czy widzeniem obuocznym. W obliczu takich zmian konieczne wydaje się częste monitorowanie narządu wzroku i jego funkcji.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies