Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Budowa modelu podaży transportu publicznego dla wieloagentowego modelu symulacyjnego

Tytuł:
Budowa modelu podaży transportu publicznego dla wieloagentowego modelu symulacyjnego
Autorzy:
Fierek, S.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
model podaży systemu transportowego
sieć transportowa
OpenStreetMap
supply model of transport system
transport network
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Standardem wykorzystywanym w planowaniu transportu w są statyczne modele makroskopowe. Zawierają one wiele uproszczeń, które istotnie ograniczają ich funkcjonalność. Na potrzeby planistyczne takie podejście jest wystarczające, natomiast w zarządzaniu systemami transportowymi ich użyteczność jest dosyć ograniczona. Zamiar wprowadzenia różnorodnych narzędzi polityki transportowej wymaga bardziej szczegółowego podejścia, umożliwiającego obserwowanie zachodzących zmian. W związku z tym w artykule zaproponowano i porównano dwa różne podejścia do budowy strony podażowej modelu podróży do potrzeb mikrosymulacyjnego modelu ruchu programie MATSim. Pierwsza z nich zakłada konwersję makroskopowego modelu podaży, druga zaś opiera się na wykorzystaniu ogólnie dostępnych map OpenStreetMap.
Traditional macroscopic travel models often do not provide functionalities that are needed by public transport agencies. Many simplifications, such as the lack of activity-based demand modelling or the macroscopic level of detail, significantly limit their applicability. In particular, planning modern transport policies, such as congestion/emission pricing, car-pooling or on-demand transportation requires more detailed insight into the transport system than the traditional solutions offer. This paper describes and compares two different approaches for building supply model – first one based on the conversion of the macroscopic model while the second one utilize open source data from OpenStreetMap.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies