Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perspektywy rozwoju transportu kolejowego w Polsce do roku 2030

Tytuł:
Perspektywy rozwoju transportu kolejowego w Polsce do roku 2030
Autorzy:
Merkisz-Guranowska, A.
Daszkiewicz, P.
Andrzejewski, M.
Stawecka, H.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
transport kolejowy
Polska
perspektywy rozwoju
stan techniczny
railway transport
Poland
development prospects
technical condition
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem artykułu jest wskazanie działań zakładanych dla wprowadzenia zrównoważonej polityki rozwoju transportu, która zakłada że kolej w najbliższych latach będzie generowała największe korzyści gospodarcze i społeczne. Rozwój sektora kolejowego ma skoncentrować działania i zasoby, tam gdzie wymagać tego będą oczekiwania rynku. Przestawiono obecny stan rynku kolejowego w Polsce od zmian społeczno-gospodarczych mające swój początek w 1990 roku, do roku 2013, zarówno dla przewozów pasażerskich, jak i towarowych. Zwrócono uwagę na stan techniczny oraz zużycie lokomotyw i wagonów w Polsce, których średni wiek przekracza 40 lat, co skutkuje dużymi kosztami obsługi i utrzymania. Przedstawiono perspektywy rozwoju infrastruktury kolejowej do roku 2030.
The subject of this article is to identify measures assumed to introduce sustainable transport development policy, which assumes that the railways in the coming years will generate the greatest economic and social benefits. The development of the railway sector is expected to focus efforts and resources, where warranted by market expectations. Changed current rail market in Poland since the socio-economic changes to its beginning in 1990 to the year 2013 for both passenger and freight transport. The attention was paid on the technical condition and the use of locomotives and carriages in Poland, whose average age exceeds 40 years, resulting in high costs of operation and maintenance. The perspectives of the railway infrastructure development to the year 2030 were presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies