Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza możliwości zastosowania różnych rodzajów sterowanych amortyzatorów w pojazdach samochodowych

Tytuł:
Analiza możliwości zastosowania różnych rodzajów sterowanych amortyzatorów w pojazdach samochodowych
Autorzy:
Makowski, M.
Reński, A.
Pokorski, J.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
badania eksperymentalne
tłumik piezoelektryczny
tłumik magnetoreologiczny
tłumik elektroreologiczny
experimental investigation
piezoelectric damper
magneto-rheological damper
electro-rheological damper
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W przypadku pojazdów, projektanci od dawna poszukiwali sposobów zastosowania zawieszeń o zmiennych parametrach w celu ograniczenia drgań. Istotą prezentowanych badań było zastosowanie aktywnych lub pół-aktywnych metod do rozpraszania energii kinetycznej drgań pojazdu. W niniejszej pracy przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych sterowanych tłumików: magneto-reologicznego (MRD), tłumika z zaworem piezoelektrycznym (PZD) i tłumika elektro-reologicznego (ERD). Badania doświadczalne służące do wyznaczenie właściwości układów przeprowadzono z zastosowaniem hydraulicznego pulsatora służącego, jako generator drgań mechanicznych. Przeprowadzone badania posłużyły do opracowania konstrukcji sterowanych tłumików aplikowanych do różnych pojazdów samochodowych. W pracy przedstawiono oryginalne konstrukcje tłumików MRD FT, MDR Honker oraz PZD FT.
In case of vehicles, designers have long been exploring ways to utilize smart suspension systems in order to reduce vibrations. Oftentimes, the crucial part of a design involved active or semi-active devices designed to dissipate the kinetic energy in a controlled way. In this paper, investigation results of three different controllable dampers: magneto-rheological (MRD), piezoelectric (PZD) and electro-rheological (ERD) are presented. Experimental studies were carried out with the use of the hydraulic pulsator and the mechanical system equipped with examined MRD or PZD or ERD dampers. The results of the investigation used to develop the structure of applied controlled dampers for different vehicles. This paper presents the original dampers MRD FT, MDR Honker and PZD FT.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies