Tytuł pozycji:
Poczucie bezpieczeństwa w szkołach na podstawie badania empirycznego
Współczesny świat stwarza wiele zagrożeń dla życia, zdrowia i poczucia bezpieczeństwa młodego pokolenia. Obecnie bardzo dużym problemem jest przekraczanie norm bezpieczeństwa w środowisku młodzieżowym. Niepokojące są takie zjawiska jak: spadek wartości moralnych, rozwój czynów przestępczych, narkomania, alkoholizm, agresja i przemoc. W procesie dydaktyczno-wychowawczym priorytetem każdej szkoły jest zapewnienie bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom. Analiza wyników przeprowadzonych badań wskazuje, że szkoła jest dość bezpiecznym miejscem do nauki dla 40% uczniów, 70% rodziców uważa, że ich dzieci są i czują się w szkole bezpieczne, 84% nauczycieli również czuje się w szkole bezpiecznie i uważa placówkę za bezpieczne miejsce pracy. Badania te dostarczają wielu niezbędnych informacji na temat poczucia bezpieczeństwa w szkołach precyzując nowe wyzwania przed współczesnymi placówkami oświatowymi.
Today's world poses many threats to life, health and confidence of the young generation. Currently, a very big problem is the crossing of safety standards in the youth environment. Worrying are such phenomena as the decline in moral values, the development of crime, drug addiction, alcoholism, aggression and violence in the process of teaching - educational priority for each school is to ensure the safety of students and teachers. Analysis of the results of studies indicate that the school is a reasonably safe place to learn to 40% students, 70% of parents think their children are and feel safe at school, 84% of teachers also feel safe in school and feels safe base for workplace. These surveys provide many of the necessary information about security in schools, stating new challenges for today's schools.