Tytuł pozycji:
Wpływ podejmowanych przez przedsiębiorstwa inicjatyw społecznie odpowiedzialnych na wartość organizacji
Z perspektywy interesariuszy działalność przedsiębiorstwa nie może być postrzegana wyłącznie w kategoriach tworzenia wartości dla danej organizacji, ale przede wszystkim w kategoriach dzielenia wartości pomiędzy różne grupy interesariuszy. Celem przedsiębiorstw wdrażających koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility, CSR) jest nie tylko zysk, ale optymalizacja (a nie maksymalizacja) wartości dla wszystkich interesariuszy. Celem artykułu jest analiza wpływu koncepcji CSR na wartość organizacji. W artykule przedstawiono teoretyczne rozważania dotyczące wartości organizacji i czynników wpływających na tą wartość w związku z realizacją działań społecznie odpowiedzialnych.
From the perspective of stakeholders the company's operations cannot be seen solely in terms of creating value for the company, but also in terms of sharing of values between different groups of stakeholders. The purpose of implementing the concept of corporate social responsibility is not only profit but optimizing (not maximizing) value for all stakeholders. This paper aims to analyse the impact of CSR on the value of the organization. This paper presents a theoretical discussion of the organization's values and factors affecting this value in connection with the implementation of socially responsible actions.