Tytuł pozycji:
Uwarunkowania optymalizacji obsługi transportowej wynikające z ograniczeń czasu pracy kierowców
W modelach optymalizacyjnych dotyczących planowania tras przewozu, czy szerzej obsługi transportowej przedsiębiorstwa, problematyka ograniczeń czasu pracy kierowców jest sprowadzana do uzupełnienia modelu o jedno ograniczenie dotyczące czasu pracy kierowców ze stałym parametrem. W kontekście obecnych regulacji prawnych takie uproszenie rzeczywistości zdaniem autorów należy uznać za akceptowalne jedynie w szczególnych przypadkach. Istnieje, zatem potrzeba bardziej szczegółowego rozpoznania uwarunkowań prawnych organizacji czasu pracy kierowców oraz ich uwzględniania w modelach optymalizacyjnych. W artykule po raz pierwszy podjęto się uzupełniania istniejącej luki w tym zakresie, przy czym ograniczono się do planowania pracy kierowców w jednym dniu.
The optimization models for planning transport routes, or more broadly enterprises transport service, the issue of restrictions on drivers 'working time is reduced to supplement the model with a restriction on drivers' hours with fixed parameter. In authors opinion such simplification of reality current regulations, should be regarded as acceptable only in special cases. There is a need for a more detailed diagnosis of the legal conditions working time of drivers and their role in optimization models. A more detailed diagnosis of the legal conditions working time of drivers and their role in optimization models are necessary. The article includes a filling the existing gap in this area, but it's limited to the planning of drivers work in one day.